Zoeken
  • Stefan Stalknecht

Doelgroep bereiken via Ads

Bijgewerkt: 2 okt 2020

Over centen gesproken. Via social is het erg makkelijk via de deel, likes en tags te zorgen dat je bereik groeit. Hoe meer interactie er plaatsvindt op jouw profiel, hoe meer mensen jouw berichten op hun tijdlijn langs zien komen.


Maar de kans is natuurlijk best aanwezig, dat jouw vrienden iets leuk vinden, maar jij niet. Met andere woorden: niet iedereen past binnen de doelgroep van jouw vereniging. Een manier om er zeker van te zijn dat jouw posts de goede mensen bereiken, naast de volgers die je al hebt natuurlijk, is het inzetten van betaald adverteren via social media.


Adverteren kan soms al vanaf het kleine bedrag van €1 en je kunt dan zelf bepalen wie jouw bericht te zien krijgt. Zo kun je bijvoorbeeld segmenteren op woonplaats, sector, leeftijd en interesses. Ben je bijvoorbeeld een vereniging voor Japanse rashonden, dan zou je kunnen segmenteren op mensen die interesses hebben in huisdieren.

Bovendien heb je zelf de advertentiekosten in de hand. Je kunt deze makkelijk verhogen of verlagen wanneer je wilt, of helemaal stopzetten.


Om een vergelijking te maken: de kosten voor adverteren in een krant heb je niet zelf in de hand en wie je bereikt hangt puur van af wie er op die dag die krant koopt. En wanneer heb jij voor het laatst een krant gekocht? Precies…


#Stalkmedia

10 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven